Brava, Margo!
Тормоз дополз до выложенных фанатом триста лет назад писем сценаристов DX1, тормоз счастлив. Я даже не знаю, можно ли верить в их подлинность, но с другой стороны:
1) уж очень мутная это история со сгоревшим компом, на котором хранились письма, прямо подозрительное совпадение;
2) их редактировал Уолтон Саймонс (что возвращает к п. 1).


Тащу с этого сайта к себе всё, что будет жалко потерять.

В общем, тут чуть более подробно изложили концепцию Оракула, с которым болтал Алекс Джейкобсон, и уииии, это такая милая концепция с жаждущим знаний автономным ИИ, который отвечает на вопросы в обмен на знания, которыми ещё не обладает, но совершенно не умеет оценивать важность этих самых знаний, а потому зачастую выдаёт важную информацию в обмен на ерунду типа любимого цвета юзера. Ужасно жалко, что они эту тему не развили в DX2, там бы и третьему клёвому ИИ место нашлось. (Гелиоса после объединения с Джей-Си я ИИ не считаю.)

RosyCross is, in fact, a reference to the Rosicrucians, who almost always seem to find themselves somehow entangled with the Knights Templar and even Opus Dei in the various conspiracy theories. In this case, though, I didn't have a deep (or even shallow) motivation for using that as the Oracle's address, other than the fact that it fit in with the general atmosphere of the game. On the other hand, I did have a backstory for the Oracle that never really made it into the game — more explanation below.

To understand the Oracle, you need to understand that it's also something of an inside joke: in the early days of the Internet, when it was mostly nothing but Usenet postings, there was something called "the Usenet Oracle." You'd post a question, and if the Usenet Oracle deigned, you'd get an answer — usually something humorous — after which the Oracle would demand payment in some form. "You owe the Oracle an apple a day," or "You owe the Oracle eternal happiness."

So, I decided — in the best William Gibson tradition — that in the universe of DX, the Internet (or whatever its future equivalent is) had reached a critical mass of information that resulted in one or more artificial intelligences being spontaneously generated. Not wishing to draw attention to themselves, they masquerade as real people and only communicate electronically as they go about their subtle and unknowable business. The Oracle is one of these, but it's taken an interest in humanity, so it acts as an information broker in exchange for odd favors or items that help it understand people. Of course, essentially being an alien, the things it requests and what it considers a "good trade" are a little different from what actual human beings might desire.

А вот с другим сценаристом не соглашусь:
The thing I regret most about that was the loss of two NPCs. They were a buddy duo named Tillson and "The Ghoul", a pair of underground fighters who did some profiteering on the side. Sort of like Jay and Silent Bob, I guess.

Ну в смысле, я не знаю, какими там этих персонажей задумывали и как бы они выглядели в реальности, но одно только описание звучит бесяво :-D

Соглашусь, впрочем, что вот космическую линию прямо жалко.

читать дальше

А изначальная роль Сэведжа - огонь ваще :lol:
Early in development Gary Savage and Howard Strong were both leaders of cultish communities in the desert that engineered deadly fighting robots and sent them against each other in an arena. The player was able to take part in designing a bot and sending it to fight.

Ещё на этом же сайте есть отличная аргументация в пользу того, что Алекс Дентон в Зоне 51 - это всего лишь голограмма, для того чтобы никто не искал Алекса, которого на самом деле в той цистерне не было. Поскольку это прекрасно объясняет ляп с возрастом и Чикаго (а также тем фактом, что Алекс может быть девочкой, тогда как в DX1 это строго мальчик), я, пожалуй, принимаю этот хэдканон.

Другую статью, про провода, я поняла примерно на 15%, но самое главное там - прикольная теория про Саймонса и его иммунную систему.
читать дальше

@темы: Тормоз резвится, Give me Deus Ex, Интернет, Цитаты